APS therapie

Ervaar hoe het jouw gezondheid kan versterken

Versterk jouw gezondheid met APS therapie bij 't Klooster

APS Therapie wordt ingezet bij chronische en acute pijnklachten. Iedereen heeft wel eens pijn en soms is dat ook een probleem. Een gezond en vitaal lichaam kan daar goed mee overweg. Het gaat dan vanzelf wel weer over.

Het lichaam is een ingenieus systeem en zorgt voor vermindering en herstel van de klachten. Helaas gaat dit om verschillende redenen niet altijd vanzelf goed. Er kan bijvoorbeeld ernstig getraumatiseerd weefsel bij de pijnplek zijn ontstaan. Daardoor functioneren de cellen niet meer naar behoren en is herstel niet of nauwelijks mogelijk. Ook kunnen acute pijnklachten juist steeds erger worden en overgaan in chronische pijn.

APS Therapie is dé revolutionaire pijn bestrijdingstherapie voor iedereen. Het gebruik van het APS-Therapietoestel vermindert de pijnklachten, geeft lokaal meer energie en versnelt de afvoer van afvalstoffen en daarmee het herstel bij acute en chronische pijnklachten.

De therapie heeft de volgende eigenschappen:

• Effectieve microstroomtherapie

• Volkomen veilig

• Pijnloos en aangenaam

• Stimuleert het zelfgenezend vermogen

• Wereldwijd onderzocht en toegepast

Deze eigenschappen maken dat APS Therapie al jaren toonaangevend en marktleider is op gebied van microstroom therapie. Een jarenlange ontwikkeling heeft APS Therapie op het niveau gebracht dat wereldwijd de therapie met veel succes wordt toegepast in pijnklinieken, ziekenhuizen, artsen- en therapiepraktijken.

Bij de toepassing in de praktijk wordt gebruik gemaakt kleefelektroden, die op of rond de te behandelen plek op het lichaam worden aangebracht. Soms worden de handen of voeten met een speciale waterelektrode in een klein waterbad geplaatst.

Over APS Therapie
De afkorting APS is afgeleid van de Engelse benaming Action Potential Simulation. Deze vorm van elektrotherapie dankt zijn naam aan het feit dat de toegediende elektrische stroom een positieve amplitude heeft die de natuurlijke actiepotentiaal van de celwand benadert. Het gaat bovendien om een gelijkstroom van lage intensiteit, uitgedrukt in microampère. Daarom is APS te classificeren als Microcurrent Electrical Therapy (MET). Het APS-apparaat maakt het mogelijk om een dergelijke microstroom op een eenvoudige en veilige manier toe dienen aan het menselijk lichaam.

In de praktijk

In een sessie APS Therapy worden altijd meerdere – meestal vier – behandelingen van acht minuten uitgevoerd. Na afloop van een sessie worden de electroden verwijderd en op een andere plaats aangebracht of opgeborgen in een op uw naam gezet opbergtasje. De APS Therapy wordt vaak gecombineerd met Geactiveerde Zuurstoftherapie (airnergytherapie).

Zet APS therapie in bij de volgende symptomen

APS Therapy wordt ingezet bij

• Acute pijn

• Chronische pijn

APS therapie, hoe het werkt

In de onderstaande afbeelding ziet u het effect van een behandeling op een ontsteking in de knie.

APS Been.png
APS Ondertitel afbeelding been.png